Frågor och svar om att Boxer ändrar distribution av TV-tjänster

Frågor och svar om programkort

  • Kostnaden för att vara kvar i marknätet hade inneburit stora prishöjningar på TV-paketen. Det är pengar som vi hellre lägger på att utveckla våra egna plattformar (TV Hub och TV Hub Mini) och vårt innehåll i paketen.

    Våra TV-paket har idag olika antal kanaler om du tittar via antenn eller fiber (internet). Detta innebär att bytet till TV Hub Mini direkt ger dig automatiskt fler TV-kanaler än vad du har sedan tidigare. Med TV Hub Mini får du också enklare tillgång till alla streamingtjänster, TV-kanalernas playtjänster samt möjlighet att titta ikapp missade TV-program.

  • Vi kommer kontakta alla våra kunder i första hand via mejl, men om vi saknar din mejladress kommer du i stället få brev.

    Tips! Logga in på Mina Sidor och dubbelkolla att vi har rätt mejladress till dig.

  • Vi kommer att kontakta dig igen under hösten.

  • Vi rekommenderar att du besöker en Tele2-butik för hjälp med bytet. Om du inte har en Tele2-butik i närheten, ring vår kundservice på 0771-211000.

  • Alla föreningar som idag har programkort kontaktas löpande av Boxer Fastighetsägarservice.

  • Nej, inte i dagsläget. Från och med 14 augusti 2024 går det inte längre att fylla på eller aktivera kontantkort. Om du har en aktiv period på ditt kontantkort kan du använda det tiden ut, men som längst till och med 31 december 2024.

    Vi rekommenderar dig att kontakta vår kundservice för att se över alternativ som passar dig.

  • Självklart!

    Det finns även möjlighet att boka en Hemfixare som kan komma hem och hjälpa till med installation och visa hur allt fungerar. Via kundservice kommer vi också att kunna hjälpa till med vissa ärenden via en närstående/anhörig. Om du kontaktar oss är det alltid bra att ha den som står på avtalet bredvid så att vi kan bekräfta kundens identitet.

  • Ja. Efter den 31 december 2024 kl. 23.59 slutar vi distribuera betal-TV-kanaler via marknätet. Vi kommer kontakta dig för att byta ut programkort under hösten.

  • Vi kommer erbjuda dig fast eller mobilt bredband till förmånliga priser. Om du inte kan ha bredband på den adress där du använder programkort idag, kontakta vår kundservice på 0771-211000.

  • När vi skickar TV Hub Mini till dig får ditt programkort ett slutdatum. Detta meddelas i god tid. Efter slutdatumet slutar programkortet att fungera.

  • Du kan behålla din TV-box, men du kan inte ta emot kanaler via Boxer med den. Du kan bara se fri-TV-kanaler, t.ex. SVT1, SVT2 och TV4, via antenn.

  • Ja, det kan du. Kontakta vår kundservice på 0771-211000 eller besök en Tele2-butik för hjälp.

  • Tidigare visste vi inte hur länge programkorten skulle fungera, men nu har vi bestämt ett slutdatum. Därför måste alla byta till TV Hub Mini för att fortsätta kunna titta på TV från Boxer. Du kommer bli kontaktad under hösten.

  • Nej, det behöver du inte. Du kan återvinna den själv, men vi tar gärna emot den för korrekt återvinning.

  • Du får en TV Hub Mini för varje programkort/extrakort du har, utan extra kostnad.

Frågor och svar om om marknätet

  • Nej. Fram till 31 december 2024 kl. 23.59 går det att använda antennen precis som vanligt. Du kommer bli kontaktad under hösten för att byta ut ditt/dina programkort till TV Hub Mini.

  • Du får du fråga respektive programbolag om. Men vår uppfattning idag är att det kommer fungera som vanligt.

  • Tidsplanen var då inte fastställd då.

Frågor och svar om TV Hub och TV Hub Mini

  • Din TV Hub kommer fortsätta fungera med internet, så du kommer inte märka när den slutar ta emot kanaler via marknätet. Alla kanaler hämtas då via internet.

    I samband med att vi slutar sända i marknätet kommer din TV-tjänst eller TV-abonnemang inte ändras.

  • Nej, att ha en TV Hub eller TV Hub Mini ändrar inte priset på TV-paketet från Boxer.

  • Ja, TV Hub Mini fungerar överallt där man har internet, oavsett om det är fast eller mobilt. Dessutom behöver din TV en HDMI-ingång.

  • Ja, men vi rekommenderar att du har ett abonnemang med obegränsad mobildata.

    Istället för att titta på TV via antenn så kan man säga att du streamar TV. Streaming slukar en del datamängd, speciellt om du streamar film och TV-serier i HD-kvalitet. Använder du ett fast bredband så ingår det fri datamängd, men använder du mobilt bredband kan det vara bra att veta hur stor datamängd som används. Se exempel på förbrukning nedan:

    • Streaming ej HD - 700 MB per timme
    • Streaming i HD - 3 GB per timme
  • Nej, det går inte via Boxer.

  • Till TV Hub Mini så finns det att köpa till. Inom kort kommer det även finnas en till TV Hub.

  • Du behöver fast eller mobilt bredband med WiFi och hastighet på minst 25 Mbit/s. Din TV måste också ha en HDMI-ingång.