Boxers verksamhet

Boxers främsta uppgift är att sälja TV-abonnemang och bredband. Inom detta ryms ett flertal uppgifter som alla utgör stommen i vår verksamhet. Sedan 2016 ingick Boxer i Com Hem Group och sedan 2018 flyttade Boxer, tillsammans med Com Hem Group, in i Tele2-koncernen.

1999 startade de digitala sändningarna i nätet och 2007 ersatte de helt de analoga. Fram till årsskiftet 2024/2025 innebar Boxers verksamhet att vi marknadsförde, distribuerade och administrerade kanaler som sänder abonnemangs-TV, det vill säga kanaler som sänds kodade och som tittarna abonnerar på via marknätet. Sedan 2025 sänder Boxer endast kanaler över WiFi. Det finns fortfarande kvar fria kanaler i marknätet som tas emot okodade utan abonnemang, men det sköts av Teracom i Sverige.

Vi har avtal med de programbolag som äger kanalerna och streamingtjänsterna i våra abonnemang. I avtalen bestäms bland annat hur mycket vi betalar till kanalerna, eftersom en stor del av våra abonnemangsintäkter går till att finansiera deras verksamhet och innehåll. Även reklamkanaler får en stor del av sin finansiering via oss.

Vår uppgift är, i konkurrens med andra TV-operatörer, att marknadsföra och sälja våra kanalpaket. För att marknadsföra oss använder vi reklamfilm i TV, annonsering i kvälls- och populärpress och annonser på tavlor eller i direktreklam, kompletterat med säljbroschyrer och butiksmaterial samt onlineannonsering. Ofta förekommer erbjudanden från Boxer i reklamutskick och annonser från hemelektronikbranschen.

Grunden i vår verksamhet är TV-kanalerna och de programpaket vi erbjuder. Vi samarbetar med ledande programbolag och har avtal som reglerar bland annat ersättningen till kanalerna. En stor del av våra abonnemangsintäkter går direkt till att finansiera innehållet du ser – både från reklamfinansierade och reklamfria kanaler.

Vi arbetar för att erbjuda ett brett och varierat utbud som attraherar många tittare och bidrar till yttrandefrihet och mångfald.

För oss är kundupplevelsen alltid i fokus. Vår kundservice hjälper varje år hundratusentals kunder via telefon och andra kanaler. De allra flesta samtal besvaras inom en minut. Vi jobbar ständigt med att förbättra vår service för att ge dig en trygg och smidig upplevelse.

Har du några frågor?

Om du vill ha information om våra produkter och tjänster eller hjälp med tekniska frågor hittar du svaren på många frågor här på webben och under Support.

Kontakta oss